Řízení procesů
Kód:
MD/7/CIKS52 Název
originálu:
Integrated supply : supply chain management in
materials management and
procurement Překlad
názvu: Integrovaný
systém dodávek : management dodavatelských řetězců, management nákupu a
dodávek materiálu Autor:
LAWRENCE, F. Barry, VARMA, Anoop Zdroj:
Production and Inventory Management Journal,
1999, roč. 40, č. 2. Výtah: Integrovaný systém dodávek (I/S), který se zaváděl počátkem
devadesátých let, zahrnoval zajišťování údržby, oprav a
provozu, zkráceně MRO. V minulém desetiletí se tento systém dále
velmi rychle rozvíjel a začal se používat pro většinu projektů.
Integrovaný systém dodávek (I/S) je nejlépe možné definovat jako
partnerství dodavatelů za účelem poskytování služeb a uspokojování potřeb
jednotlivých zákazníků, kterými často bývají výrobci OEM (Original
Equipment Manufacturer). Partner, který provádí celkovou integraci dodávek,
zajišťuje také veškeré dodávky materiálu určitého sortimentu pro zákazníka.
Zákazníkovi to umožňuje snižování nákladů na obstarávání materiálu
a nákladů na materiálovou evidenci. Hlavní integrující dodavatel obvykle
také vede příslušnou evidenci a zabezpečuje koordinaci mezi ostatními
dodavateli. Firmě, která provádí integraci dodávek, to přináší výhodu
vytváření dlouhodobých vztahů se zákazníky a růst celkového objemu dodávek
pro zákazníky. Kód:
MD/7/CIKS53 Název
originálu:
Is loyalty past its sell-by? Překlad názvu:
Je věrnost zákazníka prodejcům překonaným
pojmem? Autor:
HISCOCK, Jennifer Zdroj:
Marketing, 2000, s. 36. Výtah: Exkluzivní průzkum prováděný firmou Carlson Marketing
Group došel k závěru, že úroveň a kvalita prodejního týmu a cena výrobků
mají větší vliv na to, jaký obchod si zákazník vybere, než pouze bonusy,
které jsou zákazníkovi poskytované. Maloobchodníci trvale bojují o to, aby získali další zákazníky.
V posledních dvou letech se zkoumala pochybná loajalita kupujících v oblasti
supermarketů, protože ty nejvýznamnější supermarkety se snažily zavádět
zákaznické karty a věrnostní programy, které měly odměňovat loajalitu zákazníků
vůči nim. Většinou to však skončilo tak, že zákazník vlastnil sbírku
nejrůznějších věrnostních zákaznických karet. O účinnosti a efektivnosti programů pro vytváření
loajality zákazníků se rovněž diskutovalo v květnu, kdy firma Safeway vyřadila
z oběhu svojí zákaznickou kartu ABC. Peníze ušetřené provozem tohoto
programu chtěl tento čtvrtý největší obchodní řetězec v zemi investovat
do snižování cen. Firma došla k názoru, že zákaznické karty nemají žádnou
budoucnost. Konkurenti však na to reagovali zvýšením produkce svých vlastních
zákaznických věrnostních karet, protože věřili, že prostor, který zákaznické
karty ABC vyklidily, mohou samy zaplnit svojí nabídkou. Získat si věrnost zákazníka prostě není jednoduché. Výhodné
ceny mohou být účinné pouze tehdy, pokud jsou doprovázeny i řadou dalších
nástrojů, které učiní nabídku pro zákazníka atraktivnější. Aby se tato domněnka ověřila, prováděla firma Carlson
Marketing Group, která se na podobné průzkumy specializuje (firma je například tvůrcem programu "frequent
flyer"), v posledních čtyřech
letech rozšířený průzkum věrnosti zákazníků. Firma zvláště zkoumala
zavádění výše uvedených postupů a jejich vliv na chování a na přístupy
zákazníků. Kód:
MD/7/CIKS54 Název
originálu:
CRM systems need not be separate entity from
research Překlad názvu:
Soustavy CRM (Customer relationship management)
není třeba z výzkumu vydělovat Autor:
CEOLIN, David Zdroj:
Marketing News, 2000, roč. 34, č. 19, s. 33. Výtah: Customer relationship management (CRM) - management vztahů
se zákazníky - hraje velmi důležitou roli v marketingovém výzkumu, i když
se často oba tyto pojmy považují za samostatné disciplíny. Snahy firem o
budování managementu vztahů se zákazníky a o marketing informací je možné
během činnosti firem z hlediska demografie zákazníků zpracovávat samostatně.
Uvnitř firem je však možné budovat spojovací můstek mezi cílem, který se
stanovuje během výzkumu trhu a mezi daleko podrobnějším a přesnějším,
často však konfliktním, stanovením behaviorálního profilu, který se vytváří
během praktického managementu vztahů se zákazníky. Marketing se definuje jako soubor činností, které firma
realizuje za tím účelem, aby pro firmu výnosným způsobem ovlivňovala chování
zákazníka, zatímco management vztahů se zákazníky se obecně používá
jako nástroj k dosažení výnosných změn chování. To, co firmy na zákazníkovi
zajímá, je jeho chování při nákupu.
Prodejci jsou tradičně toho názoru, že nejlepší předpovědí
budoucího chování zákazníka je to, jak se zákazník choval v minulosti. Účinnost managementu vztahů se zákazníky (CRM) je však
často omezována návrhem takového systému managementu, který se zaměřuje
pouze na shromažďování minulých údajů o transakcích s výrobkem, namísto
toho, aby se zaměřil i na údaje, které vedoucím pracovníkům umožňují
chápat povahu a charakter chování zákazníků. Předpoklad, že nejlepším
způsobem, jak předpovídat budoucí chování, je chování minulé, vytvořil
firemní prostředí, ve kterém se vše zaměřuje na výrobek, a to i včetně
automatizace prodejních soustav, informačních center, internetu a elektronického
obchodování, služeb zákazníkům a skladovacích soustav. Tyto soustavy se
zaměřují na poskytování informací o výrobku a na transakce prováděné s
výrobkem a zákazníky zkoumají a popisují v širších historických
souvislostech. Kód:
MD/7/CIKS55 Název
originálu:
Procuring technology : issues faced by public
organizations Překlad názvu:
Obstarávání a zavádění technologií : jakým
problémům čelí veřejní investoři Autor:
PETTIJOHN, Carole, QIAO, Yuhua Zdroj:
Journal of Public Budgeting, Accounting &
Financial Management, 2000, roč. 12, č. 3, s. 441. Výtah: Článek se zabývá některými problematickými postupy,
které se týkají nákupu informačních technologií (IT) ve veřejných
organizacích. Článek uvádí výsledky výzkumu
prováděného mezi manažery ve státních organizacích a mezi prodejci
technologických zařízení, kteří poskytují své služby vládním
organizacím. Cílem průzkumu bylo zjistit, zda se nákup IT za posledních 10
let zlepšil, tj. zda se zlepšil od doby, kdy byla publikována studie pana
Kelmana, která se týkala realizace nákupů financovaných z veřejných prostředků.
Uvádějí se podněty jak zlepšit kvalitu nákupu prostředků
IT, které se financují z veřejných prostředků. Kód:
MD/7/CIKS56 Název
originálu:
Internal investigations: a proactive approach
to compliance Překlad názvu:
Systém vnitřní kontroly organizace - aktivní
ovlivňování řádné činnosti firmy Autor:
SCHILLACI, Alexander Jr., RADLER, Laurie Zdroj:
Healthcare Financial Management, 2000, roč.
54, č. 9, s. 58. Výtah: Finanční ředitelé pracující v oblasti zdravotní péče
ve stále větší míře docházejí k závěru, že
systém vnitřní kontroly fungující v organizaci může odhalit a
pomoci napravit nevhodné postupy ještě předtím, než vyvolají pozornost vládních
institucí. Tento systém rovněž může odhalit závažné skutečnosti o všech
případných pochybných aktivitách prováděných v organizaci, které by se
mohly stát cílem vládního vyšetřování. Organizace, která se vyznačuje
vysokou mírou zodpovědnosti a která by zavedla metody
důkladné kontroly potenciálních nezákonných aktivit managementu,
bude schopna snížit nebo i zcela eliminovat soudní sankce, které by vláda
mohla na organizaci uvalit, kdyby byla instituce shledána vinnou tím, že
nepostupovala v souladu se zákony. Dále pak může totální systém vnitřní
kontroly zavedený ve firmě ochránit její integritu a podpořit její snahu
dosahovat vysokých etických standardů pomocí řádných podnikatelských
metod. Kód:
MD/7/CIKS57 Název
originálu:
Achieving superior productivity Překlad názvu:
Jak dosahovat nejvyšší produktivity Autor:
FOGEL, Paul A. Zdroj:
Healthcare Financial Management, 2000, roč.
54, č. 8, s. 50. Výtah: Nemocnice potřebují provádět analýzu, rozvoj a aplikace
realistických a efektivních norem produktivity práce. Prvním krokem při
rozboru produktivity je shromáždit údaje o výkonech, které provádí každé
jednotlivé oddělení nemocnice. V každém oddělení by měla být zavedena
opatření k vyhodnocování pracovního vytížení. Jestliže se provede vzájemné
srovnání minulých údajů o výkonnosti jednotlivých oddělení nemocnice,
je možné stanovit existující okruhy problémů. Aby se zlepšila
produktivita práce a zvýšila iniciativa vedoucích pracovníků jednotlivých
oddělení nemocnice je třeba tyto pracovníky získat pro aktivní spolupráci.Dokonce
i v takových odděleních, kde se experimentuje s organizační strukturou a
kde dochází ke změnám funkcí, je možné používat minulé údaje ke
sledování výkonnosti a ke stanovení toho, kde je třeba provést zlepšení.
Je možné zavést vyhodnocovací systém, který by shromažďoval údaje z
minulosti a zavedl normy, na jejichž základě by se měřila budoucí výkonnost.
Kód:
MD/7/CIKS58 Název
originálu:
An integral approach to compliance Překlad názvu:
Integrální přístup k harmonizaci Autor:
GODDARD, Thomas G. Zdroj:
Healthcare Financial Management, 2000, roč.
54, č. 8, s. 41. Výtah: Finanční ředitelé, kteří vedou organizace poskytující
zdravotní péči, by měli strukturovat svoje harmonizační plány takovým způsobem,
aby byly v souladu s požadavky nejen vládních a obecních předpisů, vyhlášek
a nařízení, ale i v souladu s ostatními právními normami a přepisy, které
se týkají řízení zdravotní péče. Integrální plán harmonizace by měl
zahrnovat nejen průzkum zákonů a realizaci vzdělávání zaměstnanců, ale
měl by i obsahovat i monitorování takových organizačních systémů, které
mohou harmonizaci jak urychlovat, tak i brzdit. Rovněž tak je třeba měřit
motivaci zaměstnanců, jak dodržují normy harmonizace a modifikovat firemní
kulturu za účelem podpory cílů harmonizace. Organizace, které se zabývají
řízením zdravotní péče, by měly vybavit administrativní pracovníky, kteří
rozhodují v otázkách harmonizace, širokou paletou metod a nástrojů pro
vyhodnocování a zlepšování harmonizačních snah. Riskantní organizační
rozhodnutí by organizace měla nechat prozkoumat externě z hlediska složitých
dynamických právních soustav a soudních rozhodnutí. Kód:
MD/7/CIKS59 Název
originálu:
Meeting customers' needs Překlad názvu:
Uspokojování potřeb zákazníků Autor:
DEIERLEIN, Bob Zdroj:
Beverage World, 1999, roč. 118, č. 1685. Výtah: Způsob provádění údržby automobilů se rychle mění. V
celém světě se odborní pracovníci, kteří se zabývají strojními zařízeními,
setkávají se všemi možnými elektronickými přístroji, prediktivními způsoby
údržby, plánováním produktivity, harmonogramy údržbářských prací a
totální integrovanou logistikou údržby. Rovněž tak se mění i sama
lokalita provádění údržby. Aby se vyhovělo stále rostoucím nárokům zákazníků,
snaží se prodejní firmy zkracovat prostoje vozidel zlepšováním svého
vybavení, které slouží
k provádění údržby, dále pak modernizovat stávající prodejní střediska
a budovat střediska nová. Například firma Diamond International otevřela
jedno z nejmodernějších zařízení tohoto druhu v městě Little Rock, v
Arkansasu. Kód:
MD/7/CIKS60 Název
originálu:
No business like trade-show business Překlad názvu:
Obchodování na veletrzích má svůj zvláštní
charakter Autor:
ALEXANDER, Steven Zdroj:
InfoWorld, 2000, roč. 22, č. 16, s. 81. Výtah: Pro výcvik technických pracovníků firmy, to znamená těch,
kteří nejsou specialisty na prodej a marketing, a kteří tvoří součást
skupiny pracovníků, jež firmu zastupuje na veletrzích, používají někteří
vedoucí pracovníci školitele. Tito školitelé mají tyto pracovníky naučit,
jak jednat na veletrzích s potenciálními zákazníky, kteří stánek firmy
navštěvují. Důvod, proč se výcvik v jednání s lidmi u těchto pracovníků
provádí, je jednoduchý, je to zvyšování objemu prodeje. Jsou to často právě
techničtí pracovníci, kteří na veletrzích neumějí jednat vhodným způsobem
a kteří se obvykle při rozhovoru se zákazníkem dívají dolů na špičky
svých bot. Výcvik a školení je zcela jistě velmi důležitý pro odstraňování
nevhodných návyků při jednání s lidmi. Kód:
MD/7/CIKS61 Název
originálu:
Greenlight hits the gas with revised Amazon
deal Překlad názvu:
Prodejní služba Greelight spolupracuje s firmou Amazon za nových
podmínek
Autor:
HALLIDAY, Jean Zdroj:
Advertising Age, 2000, roč. 71, č. 37, s. 40.
Výtah: Firma provádějící nákupní servis automobilů, firma
Greenlight.com se snaží o spolupráci s firmou Amazon.com. Dává však přitom
pozor, aby se vyhnula neúspěchu, jak se to již stalo některým firmám, které
s firmou Amazon.com spolupracovaly. Proto vypracovala firma Greenlight se svým
novým partnerem společný marketingový plán. Obě firmy oznámily dne 23.
srpna uzavření společné smlouvy a firma Greenlight se stane výhradním
prodejcem firmy Amazon v oblasti automobilů, za což firma Greenlight zaplatí
firmě Amazon v průběhu příštích dvou let 25 milionů USD.
Kód:
MD/7/CIKS62 Název
originálu:
I.T. jobs for non-I.T. people Překlad názvu:
Zaměstnání v odvětví IT pro lidi, kteří nejsou specialisté na IT Autor:
WALLER, Candace Zdroj:
Black Enterprise, 2000, roč. 31, č. 2, s.
133. Výtah: |
|