Kód: MD4/1998/2/JN Název originálu: How high is your return on management Překlad názvu: Jak vysokého zisku z managementu dosahujete Autoři: Robert Simons; Antonio Davila Zdroj: Harvard Business Review; roč 76, č. 1, 1998, s. 71-80 Má se za to, že klíčem k úspěšnému podniku je manažerská výkonnost. K měření této výkonnosti byl zaveden nový podnikatelský ukazatel nazývaný “zisk z managementu” (ROM). ROM je stanovován měřením, které zahrnuje pět otázek: Vědí zaměstnanci, které příležitosti jsou mimo dosah? Vědí manažeři, co by pro podnik znamenalo, kdyby zkrachoval? Jsou si manažeři vědomi nejdůležitějších diagnostických měření? Je podnik přetížen papírováním a formalitami? Sledují zaměstnanci stejné měření výkonnosti jako jejich nadřízení? V článku jsou uvedeny postupy, kterými si může podnik zisk z managementu zvýšit.
Kód: MD4/1998/2/AB Název originálu: Managing employee performance Překlad názvu: Řízení zaměstnaneckého výkonu Autor: neuveden Zdroj: HR Focus [PER]; roč. 75, č. 2 1998, s. 10; ISSN: 1059-6038 Výtah: Různé podniky začleňují kompetence jednotlivců do svých systémů řízení, aby mohly lépe vést své talenty k dosahování podnikatelských cílů. Tento postup zahrnuje 3 úvodní stupně: 1. plánování výkonu, 2. koučování a zpětná kontrola a 3. hodnocení výkonu.
Kód: MD4/1998/2/AB Název originálu: Workplace rituals enhance productivity Překlad názvu: Rituály na pracovišti zvyšují produktivitu Autor: Cameron, Katherine Zdroj: HRMagazine [PAD]; roč. 43, č. 2; 1998, s. 57-60; ISSN: 1047-3149 Výtah: Jednou z nejdůležitějších úloh manažera je zavádět a udržovat na pracovišti rituály, které od zaměstnance vyžadují vnímavost a otevření komunikačních vstupů. Výraz “rituál” zprostředkuje představu řady předvídatelných událostí s jasným cílem a charakteristikou. Rituály mohou stmelit kolektiv a pohnout podnikem kupředu. V článku jsou uvedeny příklady důležitých rituálů na pracovišti a také způsoby na jejich zefektivnění. Mezi zvyky, které by měli manažeři udržovat patří: 1. rozpravy jednotlivých zaměstnanců s jejich přímými nadřízenými, 2. oběh informací mezi zaměstnanci, 3. skupinová setkání, 4. strategické plánování a 5. roční hodnocení výkonu.
Kód: MD4/1998/2/AB Název originálu: Planning is dead, long live planning Překlad názvu: Plán je mrtev, ať žije plán Autor: Fuller, Joesph Zdroj: Across the Board [CBR]; roč. 35, č. 3, 1998, s. 35-38; ISSN: 0147-1554 Výtah: Plánování, které bylo zatracováno a bráno na milost a to dokonce jedněmi a týmiž lidmi, kteří je zavedli, začalo být nedávno podnikatelskými časopisy vnucováno jako základní manažerský nástroj. Avšak i přes vytrvalé investice do plánovacího procesu v posledních 30 letech, mnoha společnostem stále chybí účinné plánovací schopnosti. Je zde uvedeno několik příkladů rysů plánování v současném světě a je vyvozen závěr, že tam, kde již byl jednou použit správný přístup na dosažení trhu, může nyní fungovat řada různých přístupů.
Kód: MD4/1998/2/AB Název originálu: A matter of survival Překlad názvu: Otázka přežití Autor: Ko, Erick Zdroj: Asian Business [ABN]; roč. 34, č. 3, 1998, s. 50-57; ISSN: 0254-3729 Výtah: Většina asijských řídících pracovníků nikdy nemusela pracovat v dobách hospodářské tísně. Nicméně může se poučit ze zkušeností těch, kteří zažili obtížné doby a přežili je. Dějiny západního podnikání podávají ustaraným řídícím pracovníkům z Asie 3 hlavní ponaučení: 1. vyrovnejte se se skutečnostmi, 2. zaměřte se na jádro činnosti a 3. uznejte, že přestavba podniku může trvat 12-18 měsíců. Řídící pracovníky posílí, když přijmou myšlenku, že nová hospodářská skutečnost změní jejich podnikatelské příležitosti, a začnou plánovat, jak dosáhnout růstu. Kód: MD4/1998/2/AB Název originálu: Business planning Překlad názvu: Podnikatelské plánování Autor: Meloy, Richard G Zdroj: CPA Journal [CPA]; roč. 68, č. 3, 1998, s. 74-75; ISSN: 0732-8435 Výtah: Učinit 7 nutných kroků k rozvoji podnikatelského plánu znamená: 1. Rozvíjet komplexní podnikatelský plán, který jasně vymezí aktuální situaci. 2. Analyzovat skutečnosti. 3. Analyzovat východiska skrytá za různými alternativami. 4. Zvolit specifické cíle pro podnikání. 5. Rozvíjet osobité strategie a činnosti, které povedou k dosažení zvolených cílů. 6. Stanovit měřítka, která budou pravidelně sledována. 7. Sledovat odchylky od plánu a hodnotit je.
|
|